Subhanalloh 5 Foto Manusia Terlahir Dengan kepala Terbalik ,

5 foto manusia terlahir dengan kepala terbalik, sejak lahir kepala dia terbalik ke belakang, namun kecacatan berkenaan tidak menjadikan dunia Claudio Vieira de Oliveira, 37,asal dari negara brasil menjadi terbalik. Dan menyerah begitu saja.
Sebaliknya, dirinya berusaha mandiri dengan kecacatan berkenaan untuk berjaya. Claudio saat ini menjadi seoarang akauntan dan  motivator.

Tidak ada siapapun  yang menyangka bahwa dia dapat bertahan hidup hingga sekarang sedangkan ketika dilahirkan dokter sendiri sudah ragu-ragu apakah Claudio mampu bertahan hidup.
Malah ada beberapa tetangga keluarganya yang menyuruh ibunya, Maria Jose supaya membiarkan Claudio yang masih bayi ketika itu supaya kelaparan, kerana menyangka Claudio tidak akan hidup lama.





"Sejak kecil saya sentiasa membiarkan diri saya sibuk dengan pelbagai perkara dan saya tidak suka bergantung sepenuhnya kepada orang lain.
"Saya belajar  untuk mengambil handphone saya, membuka radio dan televisi, menggunakan internet dan komputer, semuanya sendiri,'' katanya.
Claudio yang mengetik dengan menggunakan mulut, dan dengan sepatu khas bagi membolehkan dia berjalan dengan menggunakan lutut.
Pada umur delapan tahun, Claudio, yang selama ini digendong oleh keluarganya meminta untuk berjalan dengan menggunakan lutut dan dia juga mahu bersekolah seperti individu normal lain.
Bahkan untuk memudahkan Claudio, keluarganya terpaksa mengganti lantai rumah bagi memperbolehkan dia berjalan dan waktu yang sama, bahkan semua saklar dan lampu dipasang rendah, agar senang Claudio mencapainya.

0 Response to "Subhanalloh 5 Foto Manusia Terlahir Dengan kepala Terbalik ,"

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel